Direktlänk till inlägg 11 november 2020

Hel kyckling i Slowkocker

Av Madeleine - 11 november 2020 07:52

Verkligen älskar min slowkocker, oftast minimalt med jobb men ändå vällagad mat från grunden.

Denna rätten blev nog det godaste jag lagat i Slowcokern.

Det här behöver du.

1 kyckling
1 grönsaksbuljong
1 gul lök
2-3 små röda äpplen
3 dl vatten
Salt
Peppar
Rökt paprika pulver
Curry
Honung

Såsen.
2,5 dl milda mat 4%

Slå i vattnet, smula i buljongtärningen.
Krydda kycklingen rejält och lägg ner.

Skala och klyfta löken och lägg i, dela äpplet i mindre bitar och lägg ner i slow kockern.

Ringla över generöst med honung på kyckling och tillbehör.

Starta slow kockern på låg i 8 timmar.

Koka sedan currysås på buljongen som blir med grädden och ca 1-1,5 msk curry.
Red med mjöl blandat i vatten.

Rensa kycklinge och dela i mindre bitar och lägg ner i currysåsen.

Servera med ris

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 19 december 2020 19:22

Testade att göra kanelbullar i långpanna, i kanel/smör fyllningen innehöll även philiadelpia ost ? För att göra dessa goda kanelbullar behöver du följande. 200-225 grader i ca 20-22 min Deg: 50g jäst 5 dl mjölk 150g smör/margarin (smält) 1...

Av Madeleine - 12 december 2020 17:10

Testade att baka saffranbröd i långpanna idag och slå på en sockerlag då den togs ut ur ugnen! Wow säger jag bara, så saftig och god men framförallt enkel att göra. 225 grader 20-22 min 50g jäst 4 dl mjölk 1 dl grädde 150 gram smör (eller...

Av Madeleine - 10 december 2020 05:24

Då jag inte tål nötter eller mandel får jag oftast kämpa på med att göra om recept.Dessa mandelskorpor har jag bakat ett par år nu och dom får högsta betyg av dom som smakat ? 100g smör eller margarin1g saffran (2 pkt)2 ägg1,5 dl strösocker6 dl ...

Av Madeleine - 8 december 2020 04:35


Så gott och så enkelt att göra. Receptet nedan brukar bli 4 st brödkakor för mig då jag gillar bröden lite större. Dom håller sig även fina till dagen efter i en plastpåse och dom går bra att frysa. Recept: 50g smör eller margarin (rumsvarmt?...

Av Madeleine - 6 december 2020 19:22


Alltså dessa småkakor, så fantastisk goda att äta som dom är eller att doppa i glögg ? 125g smör eller margarin rumsvarmt250g vetemjöl125g strösocker1 tsk vanilj socker1 ägg1 ägg gula1 pkt saffranEv lite gul karamellfärgMortla saffran med lite s...

Ovido - Quiz & Flashcards